Humanitarian

Thursday 2 February 2023

Assisting families affected by floods and heavy rains

 

 

In 2022, Save the Children assisted families affected by floods and heavy rains.

Asmaa, 16 years old, was living with her parents and six siblings a normal life in River Nile state, when their village was hit unexpectedly. She recounts:

Sunday 18 September 2022

Psychosocial support services for people affected by violence

خدمات الدعم النفسي للأشخاص المتضررين من العنف

Thursday 15 September 2022

Elnoor wish is for life to be safe | النور يتمنى أن تكون الحياة بأمان

>ENGLISH BELOW

يحكي لنا النور:
عندما كنت طفلاً، نزحنا بسبب الصراع في غرب دارفور. بعد أن كبرت، ذهبت إلى العاصمة الخرطوم للتدريب المهني. ثم تزوجت، وعدت إلى قريتنا وعشنا حياة سعيدة ومستقرة. في العام الماضي، اندلع الصراع مرة أخرى وأصبت برصاصتين في قدمي. أيضًا، أحرقوا منزلي وهربنا إلى الجنينة. أصبحت حياتي صعبة مرة أخرى وبدأت أفقد الأمل.

Wednesday 24 August 2022

حوجة عاجلة للدعم المالي للإستجابة للفيضانات المدمرة في أغلب أنحاء السودان | FUNDS URGENTLY NEEDED IN RESPONSE TO DEVASTATING FLOODS ACROSS MUCH OF SUDAN

الخرطوم، 24 أغسطس / آب 2022 – تناشد منظمة رعاية الطفولة على وجه السرعة للحصول على مساعدات مالية للاستجابة لأزمة الفيضانات المتفاقمة في السودان، حيث اودت أشهر من الأمطار بحياة 83 شخصًا على الأقل وأثرت على أكثر من 146,000 شخص.

Tuesday 2 August 2022

A source of life and safety: Accessibility to clean water helps young mother keep herself and her 8 children safe

Save the Children, funded by the Basque Government, rehabilitated a water source in West Darfur, significantly contributing to the safeguarding of women and children from diseases and protection risks.

KUBRA, 25 year old

Pages